Ett skepp kommer lastat med surdeg

För ett tag sedan så var Ankie och jag på en surdegskurs och äntligen har jag tagit mig i kragen och bakat. Det är faktiskt inte så himla bökigt att göra surbröd men det är det att det tar lite tid. Jag bakade färdigt bröden igår kväll men hann inte med att slänga dem i ugnen så det jag gjorde då var att låta dem jäsa i kylskåpet över natten och dagen så fick vi färskt bröd idag till middagen istället.  

Bilden nedan är från mitt brödbak idag (det blev så gott så jag åt upp en halv baguette själv). Resten av bilderna är från kursen vi gick på Medborgarskolan.







Ankie in action






Kram V

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad gott det ser ut! Kanske får vi en smakbit på lördag? Hihihi...

Gott slut och gott nytt! Kram Liv

2008-12-30 @ 20:22:32
Postat av: Ulrika L Brandt

MUUUUUMMMMS va gott det ser ut! VA duktig du är!!!!!!!!!!



Gott Nytt År på dig!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback