Söndag

Åhh vilken härlig dag det har  varit, sovit ut läääänge och varit ute en sväng. Åkte till en affär som säljer begagnade saker i Gröndal, kommer inte ihåg om det var Myrorna eller Frälsningsarmen eller nåt sånt. Hur som helst så skulle jag kolla på en stol till mitt nya skrivbord men istället för att komma ut med en stol så bidde det ett skåp. Lite halvskruttigt förstås men jag blev överförtjust när jag såg det. Tyvärr så kunde vi inte ta med oss det utan vi får hämta släpet och ta hem det imorgon. Jag måste förstås slipa och måla det men det ser jag bara fram emot.

Fråga till er som har målat skåp förut. Ska jag använda en roller eller pensel när jag målar? Det är bara jämn yta, blir det bättre att måla med roller då?

Igår var det ju pyssel i Skarpnäck också men jag glömde att ta upp kameran. Det var iallafall supernice, vi brukar vara mellan 5-10 stycken, helt lagom tycker jag, ibland blir det så stojigt när man är många. Tusen tack tjejer för en härlig dag, alltid lika kul att träffa er och jag mår alltid som en prinsessa efter att jag träffat er. Stooooor kram till er.

Kram V





Kommentarer
Postat av: AnkieG

Va spännande, väntar på att få se före och efter bilder på skåpet..

Jag använde pensel på skänken när jag målade om, beror lite på om det är massa olika vinklar etc tycker jag för det kan va knepigt med roller.



Kram

Postat av: kela

skoj med "nya" möbler :-D Är roligt att fixa å trixa själv ochså!

Och jo...jag blir alldeles matt av julen jag med och allt farande!



Ska kika på måtten å mäta här hemma...



När ska ni ha nästa träff föresten? *hoppas hoppas jag kan avra med då*



kram kram

Postat av: Helena (Heila)

Roller är enklast, men det kan bli lite matt yta. Det finns planstrykare som faktiskt inte är så dumma. Lycka till med måleriet.



Du har en award att hämta i min blogg./Helena

2009-01-12 @ 17:20:10
URL: http://heilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback