Vildsvinskväll


Mums fillibabba, idag har varit en riktig svullarkväll, har precis kommit hem från
Tullgarns Värdshus. Det är en liten tradition vi har jag, älsklingen och svärföräldrarna en gång om året åka dit på vildsvinskväll. Det grillas vildsvin ute i det fria och så finns det en massa annat gott till, grillad potatis, pastasallad, grönsaker, olika röror, korv, nybakat bröd m.m mums säger jag. Det är så himla gott och så mysigt att bara vara ute på landet.

Jag kan varmt rekommendera detta, om det är fint väder sitter man ute i parken med utsikt över vattnet och är det som idag regn så sitter man i spiltorna i Drottning Victorias Hovstall = skithäftigt, synd att jag inte tog någon bild.

På vägen dit såg vi en grävling (eller typ, jag och svärmor missade förstås) och på hemvägen såg vi två älgar och ett vildsvin med tre kultingar, värsta safarin =)

Hoppas ni haft en lika trevlig avslutning på veckan som jag.

Kram V




Kommentarer
Postat av: Emmy

Åh vad härligt det låter! Har varit på Tullgarn några gånger och fikat, det är verkligen vackert där!



kram /Emmy


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback